Zadania

Dostosowanie oferty edukacyjnej Uczelni do aktualnych potrzeb społeczno-gospodarczych – modyfikacja i utworzenie programów kształcenia przez:

  • utworzenie nowego kierunku studiów komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – branding, reklama, PR,
  • utworzenie nowej specjalności filozofia z elementami psychologii,
  • modyfikację programu kształcenia na kierunku historia sztuki oraz ochrona dóbr kultury przez wprowadzenie nowego przedmiotu digitalizacja dzieł sztuki i materiałów archiwalnych.

W związku z realizacją zadania przygotowano bogatą ofertę dodatkowych szkoleń i warsztatów przygotowujących studentów do wejścia na rynek pracy.

Oferta szkoleń i warsztatów skierowana jest do studentek i studentów, którym do ukończenia studiów nie zostało więcej niż 4 semestry. Dodatkowo osoby biorące udział w szkoleniach uczestniczą w badaniu Bilansu Kompetencji, który pozwala uczestnikom szkoleń dowiedzieć się o ich mocnych stronach i atutach związanych z wiedzą, umiejętnością i kompetencjami istotnymi z zawodowego punktu widzenia.

Aktualna oferta szkoleń na rok akademicki 2022/2023 jest dostępna w Szkoleniach dla studentów 2022/23. Linki rekrutacyjne będą przesyłane na studentkom i studentom UPJPII na imienne studenckie skrzynki mailowe.

W ramach realizacji projektu już ponad 60 studentek i studentów skorzystało z możliwości odbycia płatnych staży zawodowych przygotowujących do wejścia na rynek pracy.

Wśród stażystów znaleźli się studenci i studentki takich kierunków jak:

  • komunikowanie promocyjno-wizerunkowe – branding, reklama, PR,
  • ochrona dóbr kultury,
  • historii sztuki,
  • pedagogika,
  • filozofia i chrześcijaństwo a świat współczesny.

Biuro Karier Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie oraz specjalista od doradztwa zawodowego Pani Magdalena Knapik-Woch wspierają studentki i studentów w odnalezieniu się na rynku pracy przez działania, wśród których można wymienić:

1. Konsultacje indywidualne z doradztwa zawodowo-edukacyjnego

Praca nad mocnymi stronami i zasobami, konsultacja i przygotowanie CV, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, budowanie bazy informacyjnej o metodach szukania pracy, przykładowe oferty pracy, staży, praktyk, umiejętność posługiwania się narzędziami Social Mediów (LinkedIn, GoldenLine, portale z ofertami pracy, własne ogłoszenia, Sieć Kontaktów, dalsza droga edukacyjna).

2. Warsztaty aktywizacji zawodowej (on-line i stacjonarnie)

  • Przygotowanie profesjonalnego CV
    – warsztat o zasadach tworzenia CV.
  • ABC procesu rekrutacji. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
    – jak należy przygotować się na spotkanie z pracodawcą.
  • Jak odnaleźć się na rynku pracy? Aktywne metody poszukiwania pracy
    – warsztat poświęcony tematyce różnych metod poszukiwania pracy (Sieć Kontaktów, portale z ofertami pracy, własne ogłoszenia, portale rekrutacyjne/biznesowe – LinkedIn – jak zacząć?) Jak czytać ogłoszenie o pracę?

3. Zawodowe wtorki i kawa on-line z Biurem Karier

To propozycja spotkań, których celem jest przybliżenie studentom świata kariery, biznesu i przedsiębiorczości oraz różnych dróg i możliwości zawodowych. To również przybliżenie ciekawych (wybranych) specjalizacji zawodowych i spotkania z praktykami, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami zawodowymi (w tym roku gościmy np. eksperta od pozyskiwania funduszy unijnych, rekrutera, pracownika Urzędu Pracy, terapeutę zajęciowego, pracownika agencji kreatywnej).

4. Akademia Przedsiębiorczości

Szerzenie wśród studentów idei przedsiębiorczości. Spotkania z osobami, które miały ciekawy pomysł na biznes. Filmy edukacyjne: o czym warto wiedzieć zakładając firmę, jak zrobić pierwszy krok. Kreatywne pomysły na biznes naszych studentów i gości.

5. Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej i administracyjnej Uczelni

W związku z realizacją projektu ZPR UPJPII, kadra dydaktyczna i administracyjna Uczelni korzystała z bogatego wachlarza szkoleń dotyczących podniesienia jakości szkolnictwa wyższego.

Obszary i tematy, w których podnoszono kompetencje to m.in.

  • Specjalistyczne szkolenia:
    • Stosowanie „Kodeksu postępowania administracyjnego” w sprawach studenckich i doktoranckich w świetle ustawy 2.0 (KPA).
    • Zasady sporządzania i wydawania dyplomów ukończenia studiów wyższych i suplementów do dyplomów.
    • Uznawalność zagranicznych dokumentów o wykształceniu.
    • Sprawozdawczość w systemie POL-on.
    • Warunki prowadzenia studiów na określonym kierunku, poziomie i profilu kształcenia.
    • Szkoły doktorskie i doktoranci.
    • Nadawanie stopnia doktora i doktora habilitowanego.
    • Czas pracy nauczyciela akademickiego oraz zasady rozliczania pensum dydaktycznego.
    • Studia wspólne i wspólne dyplomy w zakresie studiów wyższych.
  • Szkolenia językowe.
  • Szkolenia podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej w pracy z osobami z niepełnosprawnościami i różnymi potrzebami dydaktycznymi.

6. Pozyskanie narzędzi wsparcia informatycznego, umożliwiających efektywne zarządzanie Uczelnią

Działania zaplanowane w ramach zadania takie jak:

  • aktualizacja systemów bezpieczeństwa,
  • zakup i wdrożenie systemów audiowizualnych umożliwiających prowadzenie transmisji on-line np. prowadzonych wykładów,
  • zakup systemów optymalizujących zarządzanie posiadanymi zasobami,
  • zakup licencji oraz wdrożenie modułu „Archiwum”,
  • zakup licencji oraz wdrożenie modułu „Platforma społecznościowa”,
  • zakup licencji oraz wdrożenie modułu „Obieg pracy dyplomowej”,

poprawią organizację prowadzonego procesu dydaktycznego i funkcjonowanie Uczelni z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ICT.

 

fundusze.png

reczpospolita.png

malopolska.png

ue.png

Nasza witryna stosuje pliki „Cookies” W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb naszych użytkowników stosujemy narzędzia do zbierania danych. W każdym czasie można dokonać zmiany ustawień dotyczących tych narzędzi. Więcej szczegółów w Informacje o Cookies

Zapisano